2012-07-11 ? 14:51:53

Dubbelträning

Hejhej!
Den här handbollsutmaningen gjorde susen för mig. Det tvingar mig till att köra dubbla pass, hur bra är inte det?
Först gick jag ner idag och körde styrka i 45 minuter. Sedan traskade jag ner till västerhallen och körde 45 handboll. Eller ska jag säga att jag mer tränade boll/klisterkontroll. Bara en sån sak att springa och kontra, studsandes med en boll som inte studsar som man är "van" vid. Det var lite trixigare än vad jag trodde. Men nu så! Sprang otaliga gånger fram och tillbaka, studsandes och avslutade med några skott från niometerslinjen för att få in känslan och prickskyttet. Kryssen är en klar favorit. Micael, det där såg inte du (målvakt i skara HK).
 
Det känns i armen att jag "spelat" handboll tre dagar i rad nu. Det ömmar i axeln och i underarmen. Dock känner jag att det inte är någon skada eller något liknande, det är bara ovana. Då är det bara köra! Imorgon vilar jag nog dock. Jag har ett knä att tänka på också...
Det här knät, att det inte vill ge sig! Jag är lite orolig för det, och hur det ska gå att gå för 100% med ett lite halvtaskigt knä. Den som lever får se, så att säga!
 
Era tips om att tejpa fingrarna fungerade på en skala 1-10 där 1 är precis värdelöst och 10 är superb - 5. Jag kunde spela utan några problem smärtmässigt. Tyvärr så flög tejpen ofta av, alltså fastnade i bollen när man tog i lite. Men som sagt, det fungerade helt okej! Helt klart spelbart.
 
Det är faktiskt underskattat att gå ner och bara prickskjuta lite, själv med bra musik i öronen. Det är lite harmoniskt. Oj, nu när jag ser bilden skymta här nedanför under tiden jag skriver påminns jag av att jag glömde veva upp målen. Inte bra. Nu när jag tänker efter kanske det blir lite bollek imorgon också. Det är ju trots allt torsdag!
 
 
Kommentarer
Postat av: Anonym

klisterspray under tejpen är ju A och O!

Svar: Nu är det ju så att jag aldrig "spelat med klister", så jag vet inte vad klisterspray är. Men det låter inte helt tokigt!
Mattias Nilsson

2012-07-11 @ 17:57:41
Postat av: Malin

Kul bror!
Perfekt med dubbla pass ju :-) O armen, ja, förmodligen bara ovana, men passa dig så du inte överanstränger!
Håller tummarna för dig idag. 30 min kvar...
<3

2012-07-12 @ 12:29:55
Postat av: Hampus

Fan, ser inte långfingret lite snett ut...? =D

Svar: Haha!
Mattias Nilsson

2012-07-14 @ 22:57:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!