2013-02-12 ? 09:09:06

Oro

Godmorgon!
Igår började jag ana vissa känningar av halsont. Idag när jag vaknade upp var mina misstankar befogade. Jag har fortfarande inte ont i halsen, men jag känner att det är något på gång. Det skulle inte förvåna mig för fem öre ifall jag ligger sjuk, knockad av sjukdom, när det är dags att åka upp till sälen.
Är det här något som ska bryta ut så får det mer än gärna göra det nu, inte om 10 dagar.
 
Vi har handsprit ståendes på jobbet lite här och där. Jag får helt enkelt börja överanvända det samt fortsätta gurgla mig med sånt där äckelpäckel till gurgelvatten. Jag såg för övrigt på förpackningen idag att det stod "Användes före 2011-07". Har det ingen effekt längre så kanske jag i alla fall lyckas med lite placebo. Sålänge jag slipper halsont så struntar jag i på vilket sätt jag kommer dit.
 
Nu ska jag strax knalla iväg till jobbet. Jag och Olivia klunsade (sten, sax, påse) igår om vem som skulle få ta bilen idag på morgonen. Den lille vann, så jag får snällt ta min påse med matlåda och äpple och traska. Med musik i öronen och varma kläder så går det rätt okej faktiskt.
 
Haha! Det var meningen att jag skulle förmedla en liten sliten "det är synd om mig"-look.
Det jag tycker jag lyckas åstadkomma är något annat. Nästan lite "Well hello there.."
 
 
Kommentarer
Postat av: Mutti

Så nu är båda ungarna drabbade :-( Hoppas att det hinner bryta ut och släppa innan du ska ladda för långloppet. Knappast någon idé att ställa upp om du är halvbra.
Riven ingefära, lime och honung i en mugg varmt vatten är ett erkänt bra recept mot förkylning.

Kram

2013-02-12 @ 18:21:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!