2013-02-08 ? 23:42:00

En kväll i backen

Hej!
Var idag uppe med Robin i vår allas älskade billingebacke. Jag kände att jag inte orkade vänta tills sälen för att få prova mina nya K2:s. De flöt på oerhört bra. Det som direkt slog mig var hur mycket lättare dessa är än mina förra. Kändes nästan som att man tog av sig något när man faktiskt satte på sig dem. Nästa grej var hur skarpa stålkanterna var! Jösses! Det bet nästan för bra. Det är klart, jag har inte slipat mina gamla skidor på hur många år som helst, så skillnaden blir markant.
 
Jag har alltid hängt inne i parken. Jag har dock aldrig varit, och kommer nog aldrig att bli duktig, men jag tycker det är kul att leka lite på de lite mindre hoppen och lite lättare railsen. Det är mycket roligare än att bara åka rakt ner. Idag såg dock det lite större hoppet riktigt trevligt ut, och jag blev såklart oerhört frestad till att testa det. Då gällde det att lyssna på den inre rösten. Han sa: "Nej Mattias, inte nu. Inte två veckor innan vasaloppet. Det vore så sjukt onödigt att skada sig nu." Rösten hade rätt. Det hade varit otroligt olyckligt. Även ifall jag hoppat i liknande hopp, ja, hundratals gånger, så var det faktiskt sju, åtta år sedan. Det är inte så det sitter i ryggmärgen direkt.
 
På måndag ska det tas nya svängar!
 
Skarp och bra bild
 
Förr
 
 
 
 
 
 
 
Kommentarer
Postat av: Muttii

Kanske ett par mil i spåret i stället? Det har du nog bättre nytta av när du ska ta dig mellan Sälen och Mora ;-) Love you anyway ;-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!