2013-02-09 ? 22:29:12

Melodifestivalen 2013

Hej!
Melodifestivalen. Detta årliga återkommande musikjippo. Vad ska man tycka om det egentligen?
Personligen anser jag att det musikmässigt är på väg rakt ner till Hades. Lik förbannat blir man sittandes där, ihopkurad i soffan med en skål chips och en nyöppnad, kall cola. Jag gillar evenemanget och idén, men vad är det för musik det bjuds på egentligen? Det är knappast ett smörgåsbord av genrer som dukas upp.
Det ser ut på samma sätt varje år.
 
Jag är inget musikorakel, men jag tycker att lite mer variation inte skulle skada.
Sen undrar jag även vad som hänt med de lite mer etablerade artisterna. Förmodligen tycker de inte att det finns någon mening med att slösa tid på melodifestivalen. Vad hände med Andreas Johnson? Vad hände med Martin Stenmark? Kan inte Pontare våga sig på en comeback? Det är till och med att jag sträcker ut armarna och ropar efter Carola! Vad bjuds vi på istället? En bajsnödig 19-årig kille med hybris, redo att erövra världen. Jag läste en intervju med den här Anton Ewald. Jag avskyr skrytsamma personer. Han är nykomling, ingen vet vem han är och han går ut och säger att han är såpass säker på att vinna att han säger till folk att de inte behöver slösa sina pengar på honom. Vissa kanske tycker han är "skön", eller liknande. Inte jag!
 
Jag gillar Sean Banan, det gör jag faktiskt. Jag tycker han är lite smårolig, men någon musiker eller sångare - det är han då inte. De skulle kunna släppa lös bröderna Bronett och låta de gå bananas med ett gäng elefanter kring sig, samtidigt som någon nyskriven smörja av Fredrik Kempe med den tillhörande, och alltför förutsägbara tonartshöjningen i slutet dundrar ut ur högtalarna. De skulle garanterat vinna.
 
Skicka in lite ny musik! Våga ta ut svängarna. Bjud in något riktigt rockband. Bjud in något riktigt punkband. Bjud in någon riktigt duktig rappare! Hur kul vore det inte att se band som "Neverstore" "Corroded" och "Petter" i melodifestivalen? Då kan vi snacka folkfest!
 
Tänkte att någon musikrelaterad bild borde jag kunna bjuda på.
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!