2013-02-04 ? 22:39:00

Nya lagg och en pratglad basist

Hejsan hejsan!
Jag åker inte bara längdskidor, jag är även ett stort fan av utförsåkning. När jag åker utför åker jag inte riktigt som alla andra. Många säger ju att de "åker skidor". Jag säger att jag "leker skidor". Det ska hoppas, det ska railas på diverse rör som demolerar skidorna och det ska snurras i backarna. Det här gör att det sliter väldigt mycket på mina skiis, och att jag är i behov av att skidan har twintip. För de som inte vet vad "twintip" innebär så betyder det att skidan är uppböjd i båda ändar.
 
Mina numera gamla skidor köpte jag i oktober 2005 - sju år sedan. De ser ut som något som spolats upp på stranden efter en lång festnatt. I flera år har jag gått och funderat på ifall jag ska ta och införskaffa mig ett par nya, men aldrig riktigt förmått mig till att lägga ut de pengar det faktiskt kostar.
För någon månad sedan hittade jag ett par som jag ville ha, men jag tänkte att jag väntar tills det blir rea. Nu hade det blivit rea och det var dags att göra slag i saken.
Med en härlig rea i ryggen, lite intjänad bonus plus personalrabatt fick jag dem i princip gratis. Jag känner mig som ett barn på julafton! Nu kan jag titelera mig som stolt ägare av ett par K2 Domain.
 
På måndag ska jag ta ut dem för att testa. Med mig kommer gossen jag var ute med idag vara.
Jag och Oscar försöker se till att ses lite då och då. Det är alltid trevligt och vi pratar om lite allt möjligt. Håll för övrigt utkik efter deras nya skiva som släpps på onsdag (6/2).
 
 
Den pratglade basisten
 
 
Kommentarer
Postat av: Mutti

Snygga! Hoppas att de är bra också ;-) Jag har väl bidragit med en eller annan krona via din bonus. Inte illa! Ta det lugnt nu så att du kan genomföra Vasaloppet som planerat... eller inte. Träningsförutsättningarna är ju inte de allra bästa ;-)
Bra bild för övrigt. <3

Svar: Ja visst var de fräsiga? Visst har du gjort det, men tänk hur mycket rabatt du har fått! ;)Nej, det är ett riktigt skitväder Skövde visar upp för tillfället. Förhoppningsvis blir helgen bättre.
Tycker du att kortet blev bra alltså? Olivia sa faktiskt samma sak. Jag tycker jag ser ut som någon som blivit tuggad på som liten..
Mattias Nilsson

Postat av: Andy

Du ä så duktig du Mattias, imponerad. De va kul å se dig häromdagen bland dina skor, om ja får så hänkar ja gärna på nån gång när ni ska prata om lite allt möjligt, behöver verkligen avlägga lite tid till att träffa lite folk ibland och vilka bättre än er tänker jag :)

Svar: Vad glad jag blir, tack! Det är alltid trevligt att träffa dig också. Självklart ska du göra det. Vi/jag hör av oss nästa gång. Vi tänkte åka skidor/bräda på måndag. Du vill inte haka på då(?)
Mattias Nilsson

2013-02-06 @ 16:28:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!