2013-02-13 ? 19:52:38

Kaffe

Tjena!
"Sa'ru'nte ha're ena köpp kaffe?"
Jag har alltid tackat nej, och känner mig precis i det ogönblicket som ett litet barn. Vuxna ska ju dricka kaffe. Eller? Igår tog jag dock min första, nej andra, kopp kaffe på eget initiativ.
 
Det smakar fruktansvärt. Nu har jag aldrig smakat kryddad pappersmassa, men det är lite så jag tycker att det smakar. Uääk! Men, är man trött så är man. Och tro det eller ej, det hjälpte faktiskt med kaffe! Jag har alltid hävdat att det är mest inbillning det där med att man blir pigg av kaffe, men jag får nog vika mig där.
 
Jag gjorde misstaget att ta kort efter att jag hällt i en skvätt mjölk. Det ser ju direkt helt klart mindre vuxet ut. Rookie mistake.
Nu blir det intressant att se ifall jag fortsätter förpesta mina smaklökar med den här vedevärdiga drycken. Jag har dock väldigt svårt att se mig själv hälla upp en kopp kaffe bara för att det är gott...
 
Kommentarer
Postat av: Malin

Du får ju liksom skola in dig...börja med en cappuccino eller mocha latte typ. Inte köra Vasaloppet efter att inte tränat på ett år, ungefär samma grej som att dricka kaffe m mjölk efter ren mjölk i alla år ;)

2013-02-14 @ 02:28:42
Postat av: Muttii

Jag har klarat mig i 51 år utan att dricka kaffe. Visst, ibland skulle jag vilja ta en "social kopp", men det går lika bra med varm saft. Inte många vuxenpoäng på det, men det får man ta. Det är iaf gott.
Kram

Svar: Man blir dock inte så pigg av saft..
Mattias Nilsson


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!