2013-02-11 ? 22:26:00

3 mil

Tjena!
Häromdagen tog jag och min polare Emil oss upp till berget. Tre mil avverkades förvånansvärt smidigt. Eftersom det inte finns något längre spår än 1 mil, så fick det bli tre varv helt enkelt.
Varv ett och varv två gick helt smärtfritt. Jag kände mig hur fräsch som helst. När vi sedan gick in på varv tre började jag känna mig lite småtrött i armarna. Jag tror dock det berodde på att jag kände vittringen av mål och jag tillät mig själv att bli trött på ett annat sätt än jag skulle om jag hade haft lika många mil kvar. Jag började bli hungrig och kände att det inte var lika kul längre, jag ville bara hem. De känslorna är det bara lägga åt sidan när det väl kommer till kritan. Jag tror till exempel inte jag kommer känna på samma sätt när jag avverkat tre av de nio milen. Snarare när jag passerar 7-milsskylten.
Tre mil klarades i alla fall av i helt okej tempo, lagom tempo. Det kändes bra!
 
Jag märker att folk tvivlar på mig. Visst, jag är själv inte övertygad om att jag klarar det, men det ska ta mig fan gå, och jag ska göra precis allt jag kan, och kämpa för allt jag är värd! Allt tvivlande, vet ni vad det är? Tändvätska! Kanske till och med den bästa av tändvätskor. Jag vill så gärna bevisa för alla att det går. Om tretton dagar har vi svaret.
 
 
Jag fick en lånetelefon idag, så tyvärr har jag inga färska bilder att bjuda på.
 
 
Kommentarer
Postat av: Mutti

Om du bara klarar halva sträckan så har du ändå gjort en väldigt bra prestation och imponerat iaf på mig. Go for it! Kram

Svar: Säger du såhär bara för att tagga mig ännu mer? Hur som helst fungerar det!
Mattias Nilsson

2013-02-11 @ 22:46:36
Postat av: snäll kusin J

då du jävlar ska jag tvivla på dig allt jag kan! klart som fan du inte klarar att åka vasaloppet, 9 mil, du ska vara glad om du ens kommer halvvägs! men jag har hört att dom har blåbärssoppa där också ;)

Svar: Nu är det ju som så att jag har två snälla kusiner som börjar på "J", men jag gissar dock på att det här är Johanna. Jag ska allt visa dig! ;)
Mattias Nilsson

2013-02-12 @ 21:13:39
Postat av: Anonym

Klart att du klarar det Mattias! De är bara go for it och skita i tankarna i huvudet när de smyger sig fram! Har man bara bestämt sig så klarar man allt

Svar: Tack! Just nu handlar det om att bli frisk. Blir jag frisk ska jag ge det ett ärligt försök.
Mattias Nilsson

2013-02-17 @ 09:32:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!