2013-02-12 ? 23:40:00

Dagen!

Halloj!
Idag på jobbet pratade vi mycket vasalopp. Det blir oerhört mycket prat om vasaloppet vart jag än går numera. Det ska bli oerhört skönt när det är över och jag kan, rent ut sagt, skita i allt som har med det att göra! Vi gled in på utrustning och kläder och så småningom underställ.
 
I söndags märkte jag att mitt underställ inte riktigt håller måttet. Det är inte det dyraste, och inte det bästa understället man kan ha, men för de ändamålen jag har använt det för har det fungerat. Jag har aldrig tränat med det på det sättet och svettats så kopiöst som man faktiskt gör när man åker skidor. Jag blev precis skyblöt om överkroppen och fukten transporterades inte bort från kroppen som den ska överhuvudtaget. När vi stannade mellan varven och tog en banan och en klunk vatten, blev jag iskall. Kan vara därför jag har lite ont i halsen nu kanske.
 
Jag har namnsdag snart, och kom på den briljanta idén att mamma faktiskt brukar ge mig något på min namnsdag. Något lite symboliskt sådär. Jag slog henne en pling, och hon tyckte det lät som en riktig pangidé. Jag får något jag behöver, och hon slipper ta sig ut för att köpa det. Win win!
 
Eftermiddagen, eller snarare kvällen, bjöd på O´learys och champions league med Oscar, Jacob, Robin och Marcus. Helt ärligt skiter jag mer eller mindre i hur det går för PSG. Jag tycker mest det är kul att umgås och träffa vänner. Skulle de dock, mot all förmodan, gå såpass långt som till en final, skulle jag helt klart unna Zlatan en seger där. Han har kämpat så länge för att få höja CL-pokalen mot skyarna. Det kan han allt vara värd.
 
Imorgon ska jag traska runt på stadium mellan 09-15. Tanken är att jag på eftermiddagen ska åka lite schidor (skidor med värmländsk dialekt), men frågan är om jag vågar det med min hals osv. Jag får se hur det känns imorgon. Det kanske är dumt(?) Vi får se!
 
 
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!