2013-02-08 ? 11:40:00

All träning är bra träning!

Halloloj!
För det första vill jag påpeka att det är mindre än två veckor till att jag sitter och är nervös i en stuga uppe i sälen. Jag kommer dock vara omgiven av mycket goda vänner, så det kommer bli hur bra som helst. Inte ens två veckor alltså, till det här världsevenemanget som jag "sett fram emot" i nästan ett år.
 
Jag gillar inte riktigt att jag får höra lite här och var om hur "lätt" loppet är. Det gör bara ett eventuellt antiklimax större och värre. Jag kommer bli så sjukligt besviken på mig själv ifall jag inte fixar det. Jag ska verkligen kämpa ända in i kaklet!
Senast igår hörde jag bland annat "Jag har en kompis som aldrig hade åkt skidor förut, men han fick för sig att åka vasaloppet och åkte på strax över 10 timmar". Även "Min kompis ska åka nu i år. Han har dock gått på kryckor och haft gips nästan konstant i 1 1/2 år.."
Överskattar jag vasaloppet? Jag vet inte. Jag vill tro att jag inte gör det. För den dagen tankarna börjar snurra i de banorna att "det är ingen match, det klarar jag lätt", då är det nog fara och färde tror jag. Jag tänker inte överskatta vasaloppet. Det är ändå, uppskattningsvis, 10 timmars stakande som ska avverkas.
 
Igår spelades det innebandy. Varje torsdag kl 16 är vi ett gäng som spelar i helenahallen. Gammal som ung, duktig som mindre bra - alla kan vara med. Jag älskar att träna på det sättet. Innebandy spelar jag för att jag tycker att det är roligt, men jag tänker inte riktigt på att jag faktiskt springer mer eller mindre konstant i 60 minuter. Det är grym träning! Samtidigt som man har roligt får man alltså bra träning. Det kan ju inte bli bättre! Känner du att du vill vara med och lira - hör av dig!
När jag kom hem slog det mig, "Varför inte göra armhävningar och sit-ups?" Direkt så var vi där med det där fröet som planteras, som jag skrev om häromdagen. Så fort jag får en genomförbar idé - det är bara göra det på en gång, för jag vet att jag så småningom kommer att göra det oavsett. Det var bara slänga sig ner på golvet och börja pumpa. 100 av varje blev det.

Jag vill också passa på och säga hur mycket jag uppskattar alla glädjande kommentarer jag får! Både här i kommentarsfältet och i verkliga livet. Jag läser alla och svarar på de allra flesta. Det ger en oerhörd tillfredsställelse att så många läser, bryr sig och ibland lämnar en och annan hyvens kommentar. Tack!
 
 
Kommentarer
Postat av: Muttii

Du menar nog "Underskattar jag Vasaloppet?" Det är bra att du inte går in med inställningen att det är lätt som en plätt. Det kommer att göra ont! Riktigt ont! Oavsett hur långt du kommer att åka så har du gjort en bra prestation. Målet är inte allt, resan dit har ju också varit bra med all träning av olika slag som du har ägnat dig åt. Var nöjd med det!
Kram

Svar: Nej, jag menar "överskattar". Jag frågar mig själv ifall jag tror det är svårare än vad det kanske faktiskt är. Att underskatta det vore att tänka precis tvärtom. Att man tror det är superenkelt. Är du med?
Mattias Nilsson


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!