2012-08-16 ? 22:06:33

Havets cup!

Tja!
Imorgon bär det av mot lysekil. Efter att ha gått några mentala rundor med mig själv har jag beslutat att åka med.
Jag har funderat på om jag borde vara med och spela en turnering när jag har gjort 4-5 träningar på sex år, känns nästan orimligt. Sedan har jag även ådragit mig en herrans massa skavanker. Jag vill inte säga skador, men skavanker. Dock känns det rätt så bra för tillfället så när på en lätt stukning av lillfingret. Det är vänster lillfinger, så det är bara tejpa och köra på.
 
Imorgon går alltså bilarna. 15.30 står jag hoppandes utanför mitt hem (som för övrigt faktiskt börjar se ut som ett hem!). Första matchen spelas 20.30 nere i lysekil. De som står i vägen för en eventuell seger är den här gången är ett lag från division tre: Stenungsund.
Jag har ingen aning om hur mycket/om jag kommer få spela. Men jag hoppas på att få göra några inhopp i alla fall! Om inte i anfall så åtminstone i försvar.
En match imorgon, tre på lördagen, fest på lördag kväll för att sedan spela slutspel på söndag.
 
Fest ja. Här är en detalj som gläder mig!
Jag har inte börjat spela handboll igen för att ta en plats i landslaget inom ett år. Jag har börjat spela för att jag tycker det är roligt! En tanke som spelarna och ledarna i karlsborg delar med mig. Tydligen så är det av tradition att gå ut och tokfesta på lördag kväll. Jag har hört både en tretton historier om hur kul det var förra året, hur bakis alla var på matcherna dagen efter osv.
Självklart ska man alltid gå in och vinna, och när man väl står på planen och domaren blåser igång matchen - då är det bara vinst som gäller. Men allt runtomkring, det är viktigare att ha roligt!
 
Önska mig lycka till. Det här kommer att bli fantastiskt intressant! Efter helgen kommer ni få höra hur det har gått.
Tack och hej sålänge!
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!