2012-08-23 ? 20:19:00

Handbollssummering

Tjena!
Nu har jag "havets cup" på meritlistan också. Vi vann inte, inte någonting faktiskt. Förlorade 5/5 matcher. Måttligt kul.
Personligen vet jag inte riktigt om jag är nöjd med min insats eller inte. Jag visste att jag inte kunde/fick ha för höga krav på mig själv. Har man inte spelat en minut handboll i primetime-åren 16-22 ska man inte förvänta sig stordåd. Dock är jag en person som alltid ställer höga krav på mig själv. Jag vill så gärna vara bäst, tyvärr var det helt orimligt.
 
Den första matchen var total katastrof. Jag hade tilldelats #22 och Vi mötte stenungsund i huvudhallen, och jag fick koncentrera mig på att försöka ta emot passarna utan att tappa bollen. Det var ungefär på den nivån det låg.
Efter första matchen reste vi oss måttligt och spelade betydligt bättre. Tyvärr räckte det aldrig riktigt hela vägen fram. Vi förlorade samtliga matcher med 2-3 mål. På tal om mål, jag lyckades faktiskt trycka dit en strut! En strut, två utvisningar (enda i laget som lyckades få två), och en riktigt grov offensiv foul. Det är min turnering summerad.
Det var kul att testa på igen, men jag kommer inte att fortsätta att spela i karlsborg. Det blir för mycket åkande fram och tillbaka. Tänk att jobba till 18:00 för att sedan åka hem, packa väskan och dra iväg till träningen och inte vara hemma förens 22.30. Det är inte roligt. Framförallt inte när man ska köra i snö, mörker, slask och halka.
 
Nu har jag ett annat lag på gång, ett lokalt lag som spelar i division 4, alltså en division under Karlsborg. Jag tror att det passar mig lite bättre. Då slipper jag även att pendla. Jag hoppas att det blir av!
 
Någon högskola verkar det inte heller bli. Ingen högskola, inget jönköping. Jag blir kvar i Skövde och kommer att köra höghöjdsträning uppe på billingehus. Det gör susen! Nu går vi snart in i september, och då kommer snart snön! Det kommer bli hur kul som helst! Då ska vi testa vad jag verkligen går för. 
 
Idag gjorde jag mitt första träningspass på gymmet på ganska länge. Började ganska lungt. 30min löpning och lite benträning. Jag har gjort mig illa i bröstet/revben, så jag har svårt att göra övningar för överkroppen, det gör något fruktansvärt ont då. Blir det inte bättre måste jag åka och röntga det.
 
Aja, nu är det som jag har sagt 30 gånger förut - nya tag!
 
 
 
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!