2012-08-28 ? 23:23:54

2012-08-28

Hej!
Vad skönt det känns att inte känna sig tvingad till att gå in och skriva 1-2 inlägg varje dag, för så mycket material har jag inte. Det känns bra att bara trilla in här lite när det passar mig och skriva av mig lite. Ville bara säga det.
 
Häromveckan när jag var på cupen nere i lysekil fick jag oerhört ont i bröstet efter en smäll. Smärtan gav sig inte, utan jag spelade med ipren och tigerbalsam. Jag ville inte verka vek inför mina lagkamrater så jag försökte att inte göra så stor grej av det. Det var som värst när jag skulle sova. Jag vaknade när jag skulle vända på mig, och att resa mig upp var som ett halvt dagsverke. 
Efter att jag kom hem har det inte blivit bättre, så häromdagen tjatade Olivia med mig för att kolla upp vad det var. En fraktur på det fjärde revbenet - ahapp.
"Tyvärr" gör de inget åt revbensfrakturer, utan det är bara att vänta ut det och låta det läka.

Jag har lite problem med att träna överkroppen för tillfället, i alla fall såna övningar där man pressar något framåt, t.ex. bänkpress. Jag tar det alltså lite piano med gymträningen just nu. Jag var dock nere häromdagen och körde ett litet "kom igång-pass". Det blev 30min löpning och ben. Dock tillräckligt för att ge mig en på gränsen till för jobbig träningsvärk i fram- och baksida lår.
På jobbet såg det ut som jag bajsat på mig när jag vankade fram som en pingvin. Jag har skrivit om det förr tror jag, det här med när en kund ber mig mäta sitt barns fot. Man vill verkligen inte, inte för fem öre. Varenda centimeter ner mot fossingarna är en pina!
 
Igår begav jag mig till boulognerskogen för några varv. Det blev faktiskt fyra till antalet, det får jag vara nöjd med! Mellan varje varv gjorde jag "dips" på en bänk, det blev väl cirka 100 stycken sånna, så idag bränner det lite lagom skönt.
 
Handboll då. Jo, jag ska börja spela i ett nytt lag nu. "Husaren allstars". Det är bröderna Larsson som har dragit ihop ett lag. Majoriteten av de som spelar är 30+ och forna handbollsspelare. Vissa mer framgångsrika än andra. Det ska bli oerhört att prova på att spela med dem. Imorgon är första träningen!
Jag spelade ju hela cupen med revbenet, så det bör gå bra även det här tror jag. Sålänge jag inte får några direkta smällar så ska det fungera.
Det blir skönt att slippa rasta det blå vidundret från 1999 10 mil bara för att spela lite boll. Nu räcker det med en lätt cykeltur på 10min till arenan. Det känns mer som min kopp te.
 
Jag får återkomma med hur allt gick. Tack hej!

 
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!