2012-04-10 ? 19:21:01

Omväxling förnöjer... inte!

Allting ska vara som det alltid har varit, maten ska smaka som den alltid smakar osv. Jag kanske har en släng av autism, vem vet. Frågar du mina närmaste tycker de nog jag är oerhört fjantig när det gäller sånt här.

Oftare och oftare här hemma bjuder Olivia till bords med en ny maträtt. Jag är alltid skeptisk. Något jag är allergisk emot, och det vet hon, är att ha äpple i maten. Big no!
Bryr hon sig om det? Nixpix.

Tidigare idag föreslog Olivia att vi skulle prova något nytt. Skeptismen smög sig på och jag försökte övertala henne till att tacos annars är rackarns gott. Till vilken nytta? Det blev nyskapande i hästväg.
Det bjöds på något fisktjosan med äpple, curry och kokosmjölk. Jag såg någon orange/gul smörja på en skärbräda och frågade vad det var för något.

- Äpple,
svarar hon glatt.

Äpple alltså. Jahapp. Kul.
Jag får trösta mig själv med att det är nyttigt. Det är det viktiga!


Hmm..


Fick faktiskt krypa till korset och erkänna att det var gott!

Kommentarer
Postat av: Julia

Det ser ju jätte gått ut ju! gud vad du är fjantig!:D

2012-04-10 @ 20:14:08
URL: http://justjulia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!