2012-04-10 ? 12:40:06

Min syn på kosttillskott

Jag har alltid varit anti kosttillskott. Varför då, tänker ni?
Det har blivit till en fluga. Alla håller på med det och förväntar sig mirakulösa resultat, helst utan att behöva gå och träna överhuvudtaget. Kosttillskottet gör ju jobbet åt dem.

Jag ser kids som langar upp sina proteinshakes i gymets omklädningsrum. Proteinshakes som det inte tar många sekunder att få reda på vilken smak det är. Det berättar de illa kvickt för sina målbrottspolare.

- Fan Tompa, har du choklad?
- Ja fan, det har jag. Smakar skit. Fan vad äckligt det är asså.


Man ser verkligen hur de grimaserar när de dricker smörjan. Först grimaser och sen låter de flaskan hänga lite slappt i händerna medan de snackar om hur senaste 16-årsbogrens var.

Jag ser även folk som radar upp hylla efter hylla med pulver, piller och vätskor. Allvarligt talat. Jag skulle gissa på 9/10 inte läser innehållsförteckningen på produkterna de köper. Men det är klart, utvecklarna av de här produkterna vill ju bara idrottarnas bästa, de vill ju inte bara sälja iväg massa skit för att tjäna pengar. Absolut inte.

Jag blir så trött på den naiva inställningen hos folk som håller på med sånt här i kanske lite överdriven mängd. Jag säger inte att man inte får dricka proteinshakes, absolut inte. Men det är de som dricker det bara för att man "ska". Det är de jag har svårt för, och i och med det har jag också svårt för produkten.

Kosttillskott har blivit en fjantig innegrej bland clearasilluktande tonårspojkar som tror att de kan uppnå svällande biceps med hjälp av enbart pulver. Slår vad om att de inte tänker ett dyft på vad de stoppar i sig utöver det där. Men det är klart. Sålänge de har sitt proteinpulver så kan de såklart äta vad de vill varje dag.

Jag blir så trött.


Fel!


Rätt!
Kommentarer
Postat av: Patrik

Läs på , skriv om , gör rätt. Träningslära.se. Hur många "riktiga idrottare " tror du går utan tillskott? Jag tror du är du som ej läst innehållsförteckningen

2012-04-10 @ 12:55:00
Postat av: Mattias

Patrik. Om du läser igen ser du att jag inte riktar någon kritik mot själva användandet, utan mot de som använder det utan att egentligen veta varför. I och med att JAG TYCKER att det blivit en inne-grej bland ungdomar väljer jag att avstå. Sen ifall folk använder det, fine, det är helt upp till dem!



I den här texten är det begreppet "läsa mellan raderna" som bör tillämpas.

Jag har inte sagt något om att kotstillskott inte hjälper. Om allt runt omkring sköts på rätt sätt så är det självklart att det ger resultat. Jag är inte dum.



Nej, eftersom jag uppenbarligen inte använt något konsttillskott har jag logiskt nog inte läst någon innehållsförteckning.



Tack för mig!

2012-04-10 @ 13:24:14
URL: http://vagenmotvasan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!