2012-04-23 ? 15:46:29

Helvetesbacke och överskattning

- Vem är du?
- Jag är döden.
- Kommer du för att hämta mig? Snälla sig att du kommer för att hämta mig!

Lite så kände jag idag. Jag har funderat ett tag på att springa upp och ner för Skövdes slalombacke "billingebacken". Maken till blåögdhet och naivt tänkande får man leta efter. Vem tror jag att jag själv är? Terminator?!
Tanken var att springa upp och ner tre gånger, det borde trötta ut mig rejält tänkte jag. Jo tjena.
Jag sprang ca 200m (till ankarliftens avstigningsplats), där tog jag helt slut. Det är sjukt mycket brantare än vad man tror. Vi ska inte ens tala om det övre partiet i backen.

Jag konstaterade väldigt hastigt att löpa upp för hela backen kan jag se mig i stjärnorna om. Men skam den som ger sig! Har jag bestämt mig för att jag ska "springa" upp och ner tre gånger, så ska jag upp och ner tre gånger. Så är det bara. Det finns liksom inga alternativ. Det får ta hur lång tid det vill, men jag ska upp och jag ska ner - tre gånger.

Risken finns att jag inte kommer kunna gå imorgon. Jag orkade knappt gå upp för trappan här hemma. Men vad gör det om 100 år? Inte ett dyft! Ska tilläggas att jag gjorde mina tre rundor, precis som jag bestämt mig för.


Den som säger "det ser faktiskt inte så brant ut". Åk och spring själv först!
Kommentarer
Postat av: Julia

Du är rolig du, men jag vet att du kommer klara det!:D

2012-04-23 @ 20:30:04
URL: http://justjulia.blogg.se/
Postat av: Malin

That´s how winning and nice body is done!

2012-04-24 @ 22:22:24
Postat av: erik

barnbacke..... kom till kanonbacken så ska du få se på backe!

2012-04-24 @ 23:01:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!