2012-04-09 ? 19:43:03

Första träningspasset!

Tjipp och välkomna!
Idag gjorde jag mitt första riktiga träningspass inför vasaloppet 2013. Jag har varit dålig i ett par veckor och har därför inte varit kapabel till någon riktig träning. Men nu - nu jävlar! Full fart!

Det brukar vara motvilligt och kämpigt att gå ner till gymet, men idag var det annorlunda. Dels för att jag inte har tränat på ett tag och nu var sugen som socker på att röra lite på mig, men också för att jag vet att jag måste träna. Det finns inga genvägar!
Det blev 30 minuter på rullbandet och 10min stakträning i stakmaskinen och ett lite mindre pass för axlarna. Summa summarum, cirka 1h träning, dvs precis lagom.

Jag har kört stakmaskin ett par gånger förut, det är helt tokjobbigt. Det är knappt roligt. Hela kroppen måste jobba; mage, rygg, axlar, triceps och ben. Jag ska försöka slänga upp en film eller liknande någon dag när jag kör.
Jag hade stått i maskinjäkeln i sisådär två minuter. Två kämpiga minuter, när det gick upp för mig att jag ska stå såhär i cirka 7-8h. Motiverande? Nej. Inte någonstans faktiskt. Det var nästan så att jag kände mig lite uppgiven och fick nästan lite ångest.

Idag bjöds det på lyxmiddag deluxe här hos Carlsson/Nilsson. Pestopasta med bladspenat, broccoli, fetaost och körsbärstomater. Till det - kyckling. Jo jag tackar!



En frukt om dagen håller doktorn i kragen. Eller hur går den där "ramsan"?
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!